Silnik 2.2 16V DOHC
Silnik o pojemności 2.2 był głównie przeznaczony na rynek amerykański, jednak dostępny był także w Europie.
Jest to jednostka szesnastozaworowa z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, niewiele mocniejszy od 2.0 16V DOHC bo zaledwie o 3 konie mechaniczne.
Moment obrotowy też nie był zaskakująco wyższy bo tylko o 7 Nm, jednak zawsze to coś.
Silnik nie był wysilony za pomocą turbin, jest tak samo mało awaryjny jak poprzednicy jedynie trzeba dbać o czasową wymianę paska rozrządu.
|
|
|
|
|
2.2 16V DOHC |
|
|
Typ silnika: |
czterocylindrowy rzędowy |
|
|
Pojemność: |
brak danych |
|
|
Skok tłoka: |
86 mm |
|
|
Średnica cylindra: |
brak danych |
|
|
Stopień sprężania: |
brak danych |
|
|
Kolejność zapłonu: |
1-3-4-2 |
|
|
Moc w KM: |
136KM/5200rpm |
|
|
Moc w kW |
100kW/5400rpm |
|
|
Max moment: |
191 N*m/4000rpm |
|
|
Typ zapłonu: |
bezrozdzielaczowy, DIS |
|
|
Ilość zaworów na cylinder: |
4, 2 wydechowe, 2 ssące |
|
|
|
|
|